onsdag 25. mai 2011

Endelig får Bjørre keramikk sin blogg!

"Holberg og narrene" dekorert av far; signatur " Mathis 1947
Da har jeg omsider fått somlet meg til å etablere en blogg for min samlerinteresse av Bjørre keramikk.
Her vil jeg fortelle det jeg kjenner til av historien om Bjørre, og presentere bilder av min og min søster Gurå sine samlinger av produkter. Vår interesse for Bjørre henger selvfølgelig sammen med at vår bestafar var medeier, og vår far var en av dekoratørene hos Bjørre. En onkel, mor sin bror, jobbet også hos Bjørre.

Finally I have got this blog "up and going" about my interest for the Norwegian ceramic pottery from Bjørre.
I will here give you the part of the "history of Bjørre", that I have learned from my father and mother. I will show you mine, and my sister Gurå`s collection of products from Bjørre. Our interest for Bjørre is of course connected to the fact that our grandfather was one of the owners, and our father was one of the decorators. Our uncle, our mother`s brother, also worked for Bjørre at the same time.

2 kommentarer:

  1. Grattis med ny blogg! Jeg legger deg til på bloggrollen min... og kommer alltid til å titte litt ekstra etter 'dine' produkter når jeg leter på loppis og markeder ;)
    Gleder meg til å se flere bilder !

    SvarSlett
  2. Hei Pål.
    Grattis med bloggen.
    Blir spennende å følge fortsettelsen:-)
    Mvh TroBen1958 (http://ellekeramikk.blogspot.com/)

    SvarSlett